FAQ

 

Vragen?

ULTRO

Waarom zou ik voor Ultro kiezen?
Ultro International is een betrouwbare partner voor iedere signmaker c.q. wederverkoper. Met grote voorraden, een zeer breed programma, 28-jaar expertise en uitstekende verkooptools maken wij nog dagelijks het verschil. Afspraak = afspraak is bij ons geen cliché.
Kan ik bij Ultro kopen?
Als u een signmaker bent of wanneer u werkzaam bent in aanverwante industrieën in de markt van visuele communicatie, routing e.d. Of anders gezegd: als u wederverkoper c.q. doorverkoper bent kunt u bij ons kopen (tegen onze dealerprijzen en voorwaarden).
Hebben jullie een showroom?
Wij hebben in NL - Schiedam (onder de rook van Rotterdam) een kleine compacte showroom. Maar ook onze werkplaats doet dienst als showroom. Graag laten onze medewerkers alle producten en componenten daar aan u zien. WIj mogen wel zeggen dat onze grote voorraad aluminium profielen een lust voor het oog is en alleen al een bezoek waard is. Desgewenst maken wij een doos voor u open als u een bepaald verpakt product wilt bekijken. Van harte welkom dus.
Monteren jullie ook?
Ultro heeft zelf geen montageploeg, omdat wij normaliter aan bedrijven verkopen die dat zelf doen. Mocht u echter niet over deze mogelijkheden beschikken, dan beschikken wij over een klein netwerk van montagebedrijven die dat graag voor u regelen.
Beletteren jullie ook?
Wij beletteren in principe niet. Heeft u echter een keer iets kleins te beletteren (en wilt u graag dat wij direct aan uw klant leveren) dan regelen we dat gewoon voor u.
Wat zijn jullie openingstijden?
De normale openingstijden van onze werkplaats zijn van 08.15 tot 16.45 uur én van ons kantoor van 08.30 tot 17.00 uur. Mocht u iets willen ophalen buiten deze openingstijden, dan kunnen we veelal wel iets voor u regelen.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Telefonisch via 010 - 473 84 11 (NL) of via 050 - 71 08 88 (B) én per email via info@ultro.nl. Langs komen tijdens openingsuren kan natuurlijk ook altijd (wel graag even vooraf bellen aub).

PRODUCTEN

Waarom moet ik toch een offerte aanvragen?
Het grote voordeel van toch een offerte aanvragen, al kunt u de prijs uit de webshop of onze prijslijst halen, is dat wij bij telefonisch contact met u bepaalde tips en alternatieven kunnen aanreiken. Ook kunnen wij u altijd adviseren en assisteren bij uw offerte naar uw klant.
Ik kan niet vinden wat ik zoek en nu?
Belt u ons via 010 - 473 84 11 (NL) of via 050 - 71 08 88 (B) óf stuurt u een email naar info@ultro.nl. Bij voorbaat durven wij te zeggen dat wij veel meer hebben dan u denkt. Ook kunnen wij specials voor u maken met onze standaard producten. Dus altijd ons even contacten, ook al denkt u dat wij het product dat u zoekt niet hebben.
Maken jullie speciale producten?
Ook specials behoren bij ons tot de mogelijkheden. Wij proberen deze altijd met onze standaard onderdelen of producten te maken, omdat dat qua prijs het beste is. En vaak heeft één van onze vele internationale contacten het product, dat u als special ziet, als standaard product in het pakket.
Hoeveel offertes kan ik vragen?
Wij maken heel graag een offerte voor u en natuurlijk kosteloos. En wij bellen u altijd wel een paar dagen na het uitbrengen van onze offerte om uw reactie te horen. Als het blijkt dat onze offertes (iedere keer) niet goed voor u of uw klanten zijn, bespreken we dit graag met u. Want iedere keer offertes maken zonder resultaat heeft voor niemand zin.
Kan ik een sample vragen?
Wij regelen graag een sample voor u. Soms is dat gratis, soms moeten wij wel kosten in rekening brengen. Graag even overleggen dus.
Staat de korting vast op de site?
Bij alle productgroepen vermelden wij de korting, indien toepasselijk. Boven een bepaald bedrag is de korting op aanvraag.
Hoe zit het met de garantie?
De garantie verschilt per product. Daarom graag contact met ons opnemen indien hierover vragen zijn.
Zijn de prijzen inclusief of ex. btw?
Alle prijzen die wij hanteren of afgeven zijn excl. BTW. Onze prijzen zijn ook altijd dealerprijzen. Wij hebben geen prijslijst voor de eindverbruiker. Als wederverkoper kunt u zelf uw marge bepalen.
Hoe kom ik aan foto's e.d.?
Als u een account heeft, heeft u ook de mogelijkheid om foto's te donwloaden vanaf onze site. Kunt u bepaalde foto's niet vinden of wilt u er meer, dan graag even contact opnemen met ons.

LEVERINGEN

Wat zijn julllie levertijden?
Onze levertijden zijn sterk afhankelijk van het product dat u bestelt. De normale levertijden vindt u ook op de site en in onze digitale prijslijst. Wij hebben hele grote voorraden dus kunnen normaliter heel snel leveren. Als wij moeten bestellen bij één van onze leveranciers, dan loopt de levertijd natuurlijk op. Wij kunnen de levertijd altijd vrij nauwkeurig aangeven, dus verrassingen komen nauwelijks voor.
Wanneer rekenen jullie order/verzend-kosten?
Opdrachten boven € 275.- netto (en niet langer dan 2000 mm) worden altijd franko huis geleverd. U weet dus altijd waar u an toe bent qua vrachtkosten !
Kan ik een product retour sturen?
Wanneer het een standaard product is (dus niet speciaal voor u besteld bij één van onze leveranciers) én geen zaagwerk is, nemen wij in overleg producten in principe retour, mits binnen 1 maand na levering. U betaalt natuurlijk wel de vrachtkosten ,naar u toe en retour naar ons. En creditering vindt uitsluitend plaats als het product geheel onbeschadigd retour komt.
Product is beschadigd en nu?
Bij ontvangst van een zending dient u zorgvuldig te controleren of er geen transportschade aan de verpakking en/of de inhoud zit. Bij twijfel uitpakken, een aantekening op de paklijst zetten óf de zending weigeren. Wanneer u voor ontvangst getekend heeft zonder voorbehoud, is geen reclamatie bij de vervoerder mogelijk én dus ook niet bij ons.
Is spoedlevering mogelijk?
Wij hebben een aantal mogelijkheden qua expresse-levering. Vraagt u gerust naar de mogelijkheden. Let op : als bij een expresse levering de vervoerder zijn afspraak niet nakomt, dan kunt u ons daarvoor niet verantwoordelijk houden. Wij hebben daar helaas geen invloed op.
Hoeveel offertes kan ik vragen?
Wij maken heel graag een offerte voor u en natuurlijk kosteloos. En wij bellen u altijd wel een paar dagen na het uitbrengen van onze offerte om uw reactie te horen. Als het blijkt dat onze offertes (iedere keer) niet goed voor u of uw klanten zijn, bespreken we dit graag met u. Want iedere keer offertes maken zonder resultaat heeft voor niemand zin.

BESTELLEN

Wanneer kan ik bestellen?
U kunt 24/7 via onze website én via info@ultro.nl bestellen. Indien u telefonisch wilt bestellen, houdt u dan a.u.b. rekening met onze openingstijden van 08.30 tot 17.00 uur.
Ik heb besteld, maar geen bevestiging ontvangen
Indien u binnen 24 uur na het plaatsen van een opdracht via de webshop of via info@ultro.nl niets vernomen heeft, adviseren wij u even telefonisch contact op te nemen met ons. Dit adviseren wij ook bij opdrachten die haast hebben of anderzins speciale aandacht nodig hebben.
Wat zijn de betaalmogelijk-heden?
Normaliter leveren wij op rekening, met een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum. Op speciaal verzoek kunnen wij deze betalingstermijn verlengen. Bij (herhaalde) problemen met betalingen gaan wij over op betaling vooruit. Bij grotere bedragen en specials vragen wij ook altijd een deel van het factuurbedrag vooruit.